Начало > Без категория > Motion Picture Score – Part 1: Heroic Tempo

Motion Picture Score – Part 1: Heroic Tempo

Понеже имам неконтролируемия навик, когато си харесам някоя мелодия, да си я пускам и слушам по цели дни и нощи до тотално писване, това поражда след себе си масови гробища от употребени и захвърлени музикални трупове, които след време се развоняват до небесата и грубо ми напомнят, че съм ги заровил нейде под верандата. По-лошото обаче е, че някои от тях и това не правят и така остават завинаги в забвение, което напоследък започна сериозно да тревожи спокойният ми сън. Затова и намислих да сбера на едно място част от старите си любови, така че някой ден в залеза на оставащите ми дни да мога да обърна поглед назад и да си кажа, че някога и аз съм проявявал музикален естетизъм.

Далеч съм обаче от мисълта да занимавам бъдещото си куку и проявилите нездрав интерес към личният ми вкус с отдавна предъвкани и изплюти творби като „Междузвездни войни“, „Индиана Джоунс“, „Извънземното“, „Батман“, „Кръстникът“, „Челюсти“, „Последният мохикан“, „Джеймс Бонд“, „Властелинът на пръстените“ и да не ги изброявам всички, защото същите, ако все още не са ви изникнали на пъпа, то най-вероятно поддържате добра телесна и аудио хигиена за разлика от мен. Затова ще си позволя да разровя някои стари гробове, както и няколко пресни, за да задоволя моментните си музикални отклонения.

И понеже темата е обширна и необятна, като Габуре Сидибе на оскарова церемония, ще разделя призьорите в няколо отделни поста групирани основно по признака „темпо“. Разбира се разделението е условно и не претендира за нещо повече от тенденциозен личен изблик на музикално дилетантство, така че стига глупости. Ето го резултата в категорията Heroic Tempo, а последователността е чиста случайност.

1. Hans Zimmer – Pirates Of The Caribbean: At World’s End – Up Is Down – 2007

Категории:Без категория Етикети:,
  1. 19 март, 2010 в 1:39

    много интересна статия. Аз бих включил и Клинт Мансел – този човек ми развинтва болтчетата на мозъка и главата ми се разпада. Хорнър, Елфман.. много добри наистина. А какво ще кажеш за Ян Тиерсен? Лично за мен – един от най-добрите музиканти:)

  2. 19 март, 2010 в 2:00

    Чудех се дали да не включа Requiem for a dream, ама сякаш прекалено ми писна от него. :)Колкото до Тиерсен, да си призная дори не бях го чувал. Сега, като браузнах за него, се сетих, че съм гледал това късометражно филмче – Пианото… И не е зле. Но оркестрираните композиции сякаш ми носят повече радости :)… Не че, ако съм в подходящото настроение няма да заложа и на чисто пиано…

  3. 19 март, 2010 в 9:00

    John Barry – Zulu – Main Title,yesss :))А Реквиема не писва Вчера даже правих реконструкция на трейлъра за да звучи по – добре http://www.vbox7.com/play:a0229baf

  4. 19 март, 2010 в 9:51

    Писва, писва… Всяко добро нещо повторено 1000000 пъти се превръща в банализъм… 🙂

  5. Bla
    19 март, 2010 в 11:47

    Липсата на Basil Poledouris е непростима; саундтракът на "Конан Варварина" е един от най-великите филмови саундтраци, композирани някога.

  6. 19 март, 2010 в 11:56

    Грешиш! Липсват поне 150 автора, които нямаше как да наблъскам в бройка до десет… 🙂

  7. Bla
    19 март, 2010 в 12:09

    Да де, но (imho) когато говорим за heroic score, това просто някак изпъква над всички. 🙂

  8. 19 март, 2010 в 12:23

    Обещавам, ще го сложа в следващото издание на героичната антология… 🙂

  9. Bla
    19 март, 2010 в 12:37

    Ей т'ва исках да чуя! 😀

  10. 19 март, 2010 в 13:23

    Тиерсен е композиторът на музиката в Амели Пулен. Адски добър ост, от 3 години си го въртя постоянно и никога не омръзва:)http://www.youtube.com/watch?v=RD3WwM6l1J0 – това ми е личният малък номер едно, не само в саундтраците…:) бду, ост-ът на Убийствен пъзел е мазало също 😀 много радват някои парчета.

  11. 19 март, 2010 в 14:27

    Тиерсен в Амели Пулен е добре, ама не е точно за heroic компилацията. А Saw като филм просто не го изтърпях… :)Между другото не споменах, че Сам в мрака е игра, а саундтрака е убийствен, при това с бг-мотиви и припевки. Просто не се стърпях да не го включа. 🙂

  12. 19 март, 2010 в 16:02

    е, не е heroic, да 😀 аз пък къде се бутам с френски романси 😀

  13. Lu
    22 март, 2010 в 0:52

    Хаха, браво бе! :)Heroic не ми е точно любимата тема, ама си пуснал нелоши неща. Не знам това следващото доколко е по темата, но ми е личен фаворит: http://www.youtube.com/watch?v=n5PFvxsV938

  14. 22 март, 2010 в 11:48

    Хех, добре, вкарва малко повече твърди елементи и отива към екшън саунда, но по някое време зазвучават и героични фанфари… :)Адвам си го за секънд едишън-а. Май само от предложения ще го докарам… 🙂

  15. 23 март, 2010 в 21:27

    Ууу, че яко *пляскам с ръчички*. Браво, супер идея. 🙂

  16. 8 април, 2010 в 12:13

    Eхааа – "Седморката на Блейк"…Къде ме върна?"Джена – телепортирай ни!"

  17. 8 април, 2010 в 12:40

    На мен ми настръхнаха космите на врата, когато си я припомних преди година… :)А като малки колко сме се телепортирали. Избивахме се кой да е Блейк, а аз обикновено се класирвах за Евън. Пак добре, че не бях Орак. 🙂

  18. 8 април, 2010 в 13:00

    E – Eйвън ми беше любимеца. Аз от бебе си падам по интелектуални типове. Сигурно, за да компенсирам мозъчния си недостиг…:)

  19. 8 април, 2010 в 13:13

    Четейки ти блога, не стигнах до такива изводи, но, ако имаш предвид, че нямаш място за няколкото гиги документирани партии от сътворението на шаха, тогава няма да ти противореча… 🙂

  20. 8 април, 2010 в 15:29

    Уау – тенкс!Просто не съм сигурна, че интелектът ми е толкова очевиден, колкото красотата…Скромността ми също.:)))

  21. 23 май, 2010 в 16:52

    Виждам, че си фен на музиката на "Стардъст". И мен ме радва, но искам да ми кажеш, моля те, какво смяташ за следните две песни:Stardust – Lamia's Inn (от 4-тата минута нататък) иDracula – Vampire Hunters (от началото :))Аз не съм много на ти с тези неща, но на мен ми звучат еднакво.

  22. 23 май, 2010 в 17:27

    Хах, това е много интересно. И аз почти не можах да направя разлика с изключение на един-два тона, но честно казано съмнявам се Ешкери да е плагиатствал съзнателно…

  23. 23 май, 2010 в 22:09

    🙂 Кой знае? Може да е някаква мелодия освободена от права и да можеш да си я ползваш на воля. 🙂

  24. 23 май, 2010 в 22:15

    Що не, под някаква форма на криейтив комънс… 🙂

  25. 26 май, 2010 в 14:42

    На мен пък това ми е яко героично :))))))Но не го свързвам с "Командо" и Джон Мейтрикс – Дърваря, а с "48 часа" :)Гонитба! Какво по-heroic от това? 🙂

  26. 26 май, 2010 в 15:03

    Ех, ранния Хорнър е странна птица и тук специално много ми бяга от симфоничната оркестрация, която обикновенно ми е в полезрението.А "48 Hrs." не съм го гледал за съжаление. Но пък и Ник Нолти ми е противопоказен… 🙂

  27. 26 май, 2010 в 15:28

    Хорнър най-много си го тача в "Смело сърце", но разбира се, където и да прави участие е… забележителен! :))"48 Hrs." е хубав филм. Продължението малко размито, но първата част е файн 😉 Нищо, че Нолти е противопоказен. Все пак без него изродията в "Обратен завой" нямаше да е същата :DПлюс това имаш и кльощавия черен задник на Мърфи :))))) Роооооооооооксан! :))

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

