Начало > Без категория > Кратка анотация: Stir of Echoes (1999)

Кратка анотация: Stir of Echoes (1999)

Режисьор: David Koepp
Сценарист: David Koepp (по романа на Richard Matheson)
Музика: James Newton Howard
Жанр: Thriller, Horror, Mystery
Каст: Kevin Bacon, Kathryn Erbe, Illeana Douglas, Kevin Dunn

Изпадам в тиха ярост всеки път, когато перспективен хорър с изчистен сюжет, градиращ съспенс и вледеняващи картини през първият половин час, на 31-вата минута „изтрещява“ заради стереотипна приумица на сценариста да превърне протагониста в кълбо от нерви, защото, видите ли, някой трябва да се гневи и тръшка, за да е кинозрителят в час с дълбоката драма. Самоцелната гавра с героя на Бейкън, силнопреувеличената „конфликтна“ ситуация между него и жена му, почти лишеното от нормални човешки емоции, като страх и боязън, тяхно дете и липсата на последователност в поведението на съпругата, превръщат остатъка от филма в клиширан, скодоумен боклук, заради който ми идваше да се накисна във вана с вряла вода и да чакам кожата ми да окапе.

Силно препоръчвам филма, за да отчетете колко нищожни усилия са необходими, за да се превърне един брилянтен хорър с тънко чувство за съспенс в посредствен филм, за който да се чудите кога ще свърши.

Заради първият половин час и няколкото откъслечни сцени от остатъка, крайната оценка все пак е сравнително поносима:

6/10

Категории:Без категория Етикети:, , ,
  1. 13 юни, 2010 в 19:18

    Значи товааа ще си пусна да гледам. 🙂

  2. 13 юни, 2010 в 19:29

    Като чуя името Кевин Бейкън,съдържанието на филма остава без значение :)Имай впредвид че филмът е стар,и по този начин можем да гледаме по – снизходително на сценария :)Хайде на игричката :)Knight and Dayhttp://www.knightanddaymovie.com/game/

  3. Bla
    13 юни, 2010 в 19:39

    О, на мен навремето т'ва доста ми беше допаднало, а и съм фен на Бекона… но не и на бекона му. 😀 Боже, кви глупости пиша.

  4. 13 юни, 2010 в 19:46

    Бънги, после да не ме биеш?… ;)Вал, то и аз не съм му голям фен, но в "Дивата река" е "ултимативният злодей". Там е повече от велик. Иначе 10 години не ми се виждат много отдавна. От същата 99-та е и "Шесто чувство", а за него и след още десет не бих казал лоша дума… :)Хаха, Бла, отивай се навечеряй, човек… 😀 Иначе вероятно и аз, ако го бях гледал по онова време, нямаше да съм чак толкова разочарован (всъщност трудно за отсъждане), но тогава бях с друг акъл. Твърдо си седя за коментара. Първият половин час е заявка за класически хорър. Останалото – за тотална боза…

  5. Bla
    13 юни, 2010 в 19:53

    Може би проблемът на филма днес е, че оттогава досега са излезнали много подобни на него; от друга страна е напълно възможно да си прав и да се разочаровам и аз, ако го гледам в по-зряла възраст… А може би истината е, че симпатизирам на Ричард Матисън! 🙂

  6. 13 юни, 2010 в 20:05

    Абе то и аз симпатизирам на Кинг, ама нещо не се прехласвам по "Children of the Corn III: Urban Harvest"… 😀

  7. 13 юни, 2010 в 20:07

    При таа жега и вида на бекон, се сетих за един филм, в който големи червеи изникваха от пустинията. Култов беше, и пак с Бейкън.

  8. 13 юни, 2010 в 20:11

    Ламоте, ето тоя беше – Tremors (1990). Голям майтап беше като подскачаха от скала на скала. Всъщност чудех се дали да се смея или да плача… 😛

  9. Bla
    13 юни, 2010 в 20:16

    "Трусове" е заслужено култов, за разлика от малоумните му продъжения.

  10. 13 юни, 2010 в 20:22

    Бла е прав.И аз съм го гледал веднага след като излезе.Така например когато навремето гледах двата филма "Пещерата" адски им се кефех,но днес отсъждам че не бяха толкова добри.Поне единият от тях:D

  11. 13 юни, 2010 в 20:31

    Всъщност единият се казваше "Спускането " и беше размазващ :Dhttp://zamunda.net/details.php?id=212794&hit=1

  12. 13 юни, 2010 в 20:33

    някой няма ли да ме поправи : Вижте как съм написал пустиня деба :))Аз лично бих се изкефил на Трусове пак, продълженията са обаче голямо шайзе! Като казах шайзе, се надявам швабските зелки и кенгуратата да направят хубав мач довечера, че предните два бяха голямо…ами шайзе! 🙂

  13. 13 юни, 2010 в 20:38

    lammoth ,сърбите бяха бездарно слаби:)Това беше най – скучният мач 🙂

  14. 13 юни, 2010 в 20:43

    Вал, тъкмо щях да те питам кой имаш предвид под "Пещерата", защото точно "Спускането" май някъде го превеждаха именно така. Първият е стабилен, макар че след като героинята изведнъж се превръща в Бат Арни и почва да ги млати с голи ръце, фабулата олеква. Та точно в това, много ми напомня на горният, но все пак се вясва. До вторият не стигнах след едно ревю на Скротума за него.А че някои заглавия са били добри за времето си, но не и на втори прочит, е същото като да сравняваш телевизор от преди 20 години и актуален 42-инчов. Факт е обаче, че има заглавия, които са непреходни, като Double Indemnity (1944), който съм го признал за абсолютната вечна класика.Ламоте, само те чаках да захапеш тревната настилка на "Заливът на Нелсън Мандела". 😀 От днес имам познат точен резултат – Алжирчетата със Словенците – 0:1… А вчера така се израдвах на американците. Мисля, че ще купувам нов матрак… 😀

  15. 13 юни, 2010 в 20:52

    Мамицата му на Робърт Грийн 😡 Да го изнасили слон дано!

  16. 13 юни, 2010 в 20:58

    Честит матрак А филмът на Чандлър и Били Уайлдър го тегля.От времето на "Калин Орелът" не съм гледал толкова стар филм :DПомисли си пак за "Спускането ".Филмът е две класи над "Пещерата":D

  17. 13 юни, 2010 в 21:13

    Ламоте, кофти наистина, но според мен Капело оплеска нещата. А вратарските грешки нещо взеха да прогресират и като нищо може да е заради топката…Вал, още не съм се завтичал към мебелния, ама мерси. 🙂 Иначе още тук бях тагнал "Двойна застраховка" и съвсем не случайно изпреварва всички останали изредени заглавия в импровизираната класацийка. Всякакви суперлативи за него са малки. Направо ти завиждам, че ще го гледаш за първи път.

  18. 13 юни, 2010 в 21:37

    Филмът получава 5 от мен, скучен ми беше. 😦

  19. 13 юни, 2010 в 21:44

    Е, не казвай, че не те бях предупредил. :)Първият половин час обаче си беше плашещ…

  20. 13 юни, 2010 в 22:43

    Бях предупредена, бях. Не е крайно лош, наистина, ако го бях гледала няколко години по-рано щеше да ми хареса повече. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

