Начало > братята коен, награди, оскар > >NOSCAR® AWARDS or FUCK YOU, COEN BROTHERS

>NOSCAR® AWARDS or FUCK YOU, COEN BROTHERS

>

След като два дена гледах филми като замаян, за да съм готов за утресутрешното раздаване на най-прехвалената филмова награда, ето че и аз реших да си направя класация на номинираните заглавия. Тя изглежда така:

1. “The Kids Are All Right” & “Toy Story 3”

3. “The Social Network”
4. “Black Swan”
5. “127 Hours”
6. “The King’s Speech”
7. “Inception”
8. “Winter’s Bone“
9. “The Fighter”
10. “True Grit”

Големите губещи отново са рошавите нещастници, за които вече имам съмнения, че са използвали 5 дицилиона маймуни да им режисират различни версии на „Няма място за старите кучета“ и после без да искат са избрали и пуснали по кината най-добрата от тях. Нямам друго обяснение на факта, че същия се оказа шедьовър и тотално се отличава от безличната им продукция през последните 10 години. А „True Grit“ е бездарна копирка на оригиналния „True Grit“ от 69-та година, при това самият оригинал също не струва.

“The Fighter” е единственият филм от горните, който „прескачах“ обзет от неистова скука. Веднага и ще си призная, че току-що излъгах – прескачах и “Winter’s Bone“, но него някак по-нарядко.

“Inception” е с гениален откъм логика скрипт, но, когато става дума за кино-ИЗКУСТВО, сякаш това не е достатъчно. “127 Hours” е на обратния полюс – Бойл знае как да те приобщи, да те накара да се почувстваш близък с герой, заклещен между две скали и оставен единствено с желанието си да оцелее и да изпита това, което дава животът на всеки един от нас – искрици надежда сред грамади от отчаяние.

“The King’s Speech” е забавен. Колин Фърт е велик. Но този филм не сте ли го гледали и преди?! Учителят и ученикът, първоначалното недоверие, зараждащото се приятелство и накрая – блестящо прочетената реч на краля… Джефри Ръш отново беше на ниво. Хареса ми закачката между Фърт и Дженифър Ейл, изиграла жената на героя на Ръш. Ръш я представя на Фърт с репликата „Не мисля, че познаваш крал Джордж Шести.“, а всъщност двамата актьори се познават много добре от телевизионния минисериал на ББС „Гордост и предразсъдъци“ от 95-та, където бяха централната влюбена двойка, и, от който кариерата на Фърт тръгна главоломно нагоре, докато тази на Ейл остана в сянка.

За “Black Swan” – естествено перфектен, но в своята перфектност – стерилен откъм послания. Портман отново доказа себе си, не че талантът й не блесна още в „Leon“.

“The Social Network” – също перфектен, отразяващ действителността и порядките в някои кръгове плюс много силна роля на Айзънбърг, но някак си не ми каза нищо ново, оттам и не го усетих, като „своя филм“.

И сега изненадката – “The Kids Are All Right”. Ако сте го гледали и го смятате за незадоволителен, скучен или там каквото и да било, хора, вървете се прегледайте! До средата скучаех, не виждах перспективите и какво „по-специално“ би могло да се случи. Оприличавах го на поредната лигава, семейна драма, но пренесена в семейството на лесбийки. Да, но това, което последва, ми обърна представите с краката нагоре. Истински, казващ и трогващ.

“Toy Story 3” пък е невероятен с факта, че е третата подред и въпреки това най-силна част от поредицата за детски играчки, която шиба с превъзходството си играчките за възрастни. Заслужено дели първото място.

Та, това е. Празнувайте тази вечер, защото утре може и да нямате повод.

*NOSCAR-ът е награда, изработвана ежегодно и ексклузивно от Лили. Представлява обърнат с краката нагоре Фестър, придържан от два мистериозни субекта.

  1. 27 февруари, 2011 в 22:40

    >Разочароваш ме за “The Fighter”.Моля те не го прави защото ще ти пусна един снайперист : Dhttp://zamunda.net/details.php?id=206293&hit=1

  2. 27 февруари, 2011 в 22:55

    >Пусни ми го, Вал, и без това не съм го гледал. 😀

  3. 27 февруари, 2011 в 23:02

    >За Коен-ите си написал големи глупости. Надявам се, че го осъзнаваш. 🙂

  4. 27 февруари, 2011 в 23:16

    >Скротуме, текстът го писах под афект, но това не променя факта, че филмът е едно към едно с оригинала, а самият оригинал беше доста зле.Ако ли пък говориш за броят на маймуните, признавам си, може и леко да съм го завишил. 😀

  5. 27 февруари, 2011 в 23:34

    >Нека всички заедно освиркваме Ностро:БУУУУУУУУ БУУУУУУУУУУ 😀 😛 Ностро, за филмите няма да се разберем 🙂 И аз не съм съгласен за True Grit, а лесбийската драма я издържах до 30 мин., после нервите ме хванаха и пратих филма в кошчето 🙂 Деба, то се оказа, че след това било интересното:) За The Fighter съм съгласен, освен чудесната работа на нервозата Бейл, другото не бе кой знае какво.И все пак всички заедно:БУУУУУУУУУ за Ностро! (това за дето псуваш филмите на саймън Пег 😛 )

  6. 27 февруари, 2011 в 23:52

    >Ламоте, днеска съм бесен заради Карлинг. Топчиите пак отърваха коня в рЯката. Егати лузърите… :(Сигурен съм, че Саймън Пег им е фен и затва. 😀

  7. 27 февруари, 2011 в 23:59

    >Трябва ли да гледам всичките тия филми, за да съзра ОСКАР сценария?Имате моят глас против Оскарите!Шефе, не мо'а да не те подкрепя, дейба, службата е по-силна от мен!:)

  8. 28 февруари, 2011 в 0:10

    >Арсенал играят красиво, но с такава защита нищо няма да спечелят. Аз бях за Бирмингам де. Жалко, че не сме гледали мача заедно, щях да се скъсам да ти се подигравам :Р :)) Ама те Ливърпул паднаха, да му се не види 😦 Еее, ама Ностро само спамиш значи, за филми говорехме, а ти го насочи към футбол. PS Освен това, Саймън Пег е атеист :Р

  9. 28 февруари, 2011 в 0:27

    >Не трябва да ги гледаш всички, Светле. Аз затова съм ги подредил в низходящ ред – почваш отгоре пък докъдето стигнеш. :DЛамоте, значи пак съм разбрал погрешно. Аз си мислех, че ти си атеист, пък Саймън Пег вярва в Кама Сутра. :DЗа Арсенал се получи кофти, ама пък да не спечелиш Карлинг е като да си изпуснеш баничката секунди след като си си я купил от лафката – не е голяма работа. Е, малко ще им подбие самочувствието, но сега ги чака шампионат и гостуване на Барса – там ще е истината.А за Лузърпул какво да ти кажа – Кени ис дъ Кинг! 😛 😀

  10. 28 февруари, 2011 в 7:53

    >Боецът е номер 1 заедно с Черния Лебед, другото е ала бала.Само Байерн 😉 (Сори за спама)Иначе, Ностро, интересно мнение, както винаги.

  11. 28 февруари, 2011 в 8:04

    >Ей, забравих Речта на Краля, много голям!!!

  12. 28 февруари, 2011 в 9:33

    >GFoxxx, знаех си, че все ще има кого да попитам – казвай сега, що спечели "Речта на краля"? 🙂

  13. 28 февруари, 2011 в 10:36

    >Сега трябва да се види и "В по-добър свят". Датският филм прибра най – важния Оскар. За чуждоезичен филм.Плюс Златен глобус.Веднага искам да го изтегля но не го намирам 🙂

  14. 28 февруари, 2011 в 10:47

    >Намерих гооо :)http://www.picktorrent.com/download/13/9744602/in-a-better-world[2010]-eng-dvdrip.avi-torrent/

  15. 28 февруари, 2011 в 11:27

    >Вал, то на тез награди май най-значимата им категория е за чуждоезичен филм. Там поне няма поръчки.

  16. 1 март, 2011 в 10:05

    От всички съм гледала само „Inception“, единствения филм след който спорехме всеки по на 4 гласа 😀

  17. 1 март, 2011 в 11:53

    Ностро, не моЪ се съглася и аз за True grit. Имам слбост към дърти пияници като Джеф Бриджис. Слушам и кънтри. Тъй че недей да злословиш 😀

  18. 2 март, 2011 в 21:37

    ДИве, ако ти се занимава, почни ги подред. 🙂

    Наде, то това да не е единствения филм с натряскани дъртаци, който не става за нищо. 🙂 Добре де, все за нещо става, но все още не е ясно за какво. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар